Informacje o archiwach - Komenda Powiatowa Policji w Żarach

Biuletyn Informacji Publicznej

Informacje o archiwach

Informacje o archiwach

Składnica Akt Komendy Powiatowej Policji w Żarach usytuowana jest w strukturach Zespołu ds. Informacji- Niejawnych, który bezpośrednio podlega Komendantowi Powiatowemu Policji w Żarach.

Adres siedziby:

Składnica Akt KPP w Żarach

ul. Legionistów 3

68-200 Żary

tel. (68) 476 33 79

 

Zasób archiwalny KPP stanowią akta wytworzone przez:

·         Komórki organizacyjne byłej KRMO w Żarach oraz jednostki podległe

·         Komórki organizacyjne byłego RUSW w Żarach

·         Komórki organizacyjne byłej KRP w Żarach oraz jednostki podległe

·         komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Policji w Żarach oraz jednostki podległe- do chwili obecnej; 

 

Podstawowym zakresem działań Składnicy Akt KPP w Żarach jest obsługa własnej instytucji, poprzez wykonywanie następujących zadań:

*       gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji

*       wykonywanie usług w zakresie opracowywania kwerend

*       sporządzanie kserokopii dokumentów

*       prowadzenie działalności informacyjnej

*       udostępnianie dokumentacji archiwalnej

*       brakowanie dokumentacji niearchiwalnej o czasowym okresie przechowywania

Dokumentację zgromadzoną w składnicy akt KPP w Żarach udostępnia się do celów:

*       służbowych

*       naukowo-badawczych

*       publicystystycznych

*       innych

 

 

Składnica Akt Komisariatu Policji w Lubsku usytuowana jest w strukturach Zespołu ds. Informacji- Niejawnych, który bezpośrednio podlega Komendantowi Komisariatu Policji w Lubsku.

Adres siedziby:

Składnica Akt KP w Lubsku

ul. Wojska Polskiego 3

68-300 Lubsko

tel. (68) 476 3561

 

Zasób archiwalny KP stanowią akta wytworzone przez:

·         Komórki organizacyjne byłej KRMO w Lubsku oraz jednostki podległe

·         Komórki organizacyjne byłego RUSW w Lubsku

·         Komórki organizacyjne byłej KRP w Lubsku oraz jednostki podległe

·         Komórki organizacyjne Komisariatu Policji w Lubsku oraz jednostki podległe- do chwili obecnej; 

Podstawowym zakresem działań Składnicy Akt KP w Lubsku  jest obsługa własnej instytucji, poprzez wykonywanie następujących zadań:

*       gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji

*       wykonywanie usług w zakresie opracowywania kwerend

*       sporządzanie kserokopii dokumentów

*       prowadzenie działalności informacyjnej

*       udostępnianie dokumentacji archiwalnej

*       brakowanie dokumentacji niearchiwalnej o czasowym okresie przechowywania

Dokumentację zgromadzoną w składnicy akt KP w Lubsku udostępnia się do celów:

*       służbowych

*       naukowo-badawczych

*       publicystystycznych

*       innych

 

 

 

W celu uzyskania pozwolenia wglądu do akt archiwalnych Policji, w zależności od właściwości miejscowej składnicy akt, należy złożyć pisemny wniosek do:

1.     Komendanta Powiatowego Policji w Żarach

2.     Komendanta Komisariatu Policji w Lubsku

Akta udostępnia się na pisemny wniosek osoby zainteresowanej, który powinien zawierać:

*       imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji, jeśli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel

*       nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały archiwalne - jeśli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna

*       określenie materiałów archiwalnych oraz tematu i okresu ich wytworzenia

*       cel, dla jakiego mają być udostępnione (temat i zakres pracy naukowej)

W przypadku udostępniania akt do celów naukowo-badawczych, od zainteresowanej osoby wymaga się przedłożenia zaświadczenia z uczelni.
Udostępnienie akt dla celów innych niż naukowo-badawcze wymaga od osoby ubiegającej się o ich udostępnienie wykazania swojego interesu prawnego.
Wiadomości uzyskane z udostępnionej dokumentacji nie mogą być wykorzystane w sposób lub w celach naruszających obowiązujące prawo.

Dokumentację udostępnia się, jeśli nie zawiera ona informacji niejawnych i nie wymaga ochrony przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228), a ich ujawnienie nie naraża na szkodę interesu Rzeczypospolitej Polskiej.

Akta udostępnia się wyłącznie w obecności pracownika składnicy akt. Miejsce udostępniania dokumentacji obejmującej zasób archiwalny jednostek, stanowi siedziba składnicy akt Komendy Powiatowej Policji w Żarach usytuowana w obiekcie przy ul. Legionistów 3/ Komisariatu Policji w Lubsku usytuowana w obiekcie przy ul. Wojska Polskiego 3.

Zakres, formę i sposób korzystania z dokumentów archiwalnych określają:

·         Ustawa z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. Nr 38, poz. 173)

·         Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 2008 r. w prawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych (Dz. U. Nr 107, poz. 679)

·         Zarządzenie nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 r. w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach wyodrębnionych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. MSWiA Nr 9, poz. 42)

·         Zarządzanie nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz. Urz. KGP Nr 16, poz. 95)

Metryczka

Data publikacji : 06.11.2012
Data modyfikacji : 15.11.2012
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Żarach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Krzysztof Łazar
Osoba udostępniająca informację:
Krzysztof Łazar
Osoba modyfikująca informację:
Krzysztof Łazar
do góry